onsdag 1. september 2010

husdrømmen... om igjen..

Jeg bor jo nå i mitt tredje hus. Jeg har restaurert et, bygd et helt nytt og restaurert igjen :)
og jeg må si at byggedrømmen fortsatt er her, vi skal bygge igjen å da har man lov til å drømme, planlegge... håpe, forvente og samtidig være reell...

Mitt første hus, på Hitra.. utsikt, sjøluft og god plass.
Utleie i sokkel som ga en god inntekt.
Mitt andre hus.. ga ikke spesielt mye god inntekt. Men nytt, nytt, nytt.
God plass og vakker fasade. Som dere vet er samlivsbrudd grunnen til at jeg ikke har det lenger.
Mitt tredje og foreløpig siste hus. Et gammelt hus som ble satt opp i 1969. Murhus. 90 kvadrat i 1 etg og 90 kvadrat i full kjeller. Så vi får mer enn god nok plass når vi får ferdig kjelleren.
Jeg og min samboer har lagt ned mye tid og penger i dette huset. Og med mye god hjelp har det blitt riktig så fint. Nytt tak (takstein), nye vinduer, isolering og bordkledning. Ny trapp/veranda. Det var ute. Inne er også alt gjort. Nytt rør/ elektrikst, alle vegger og tak. skiftet råtten bunnsvill, skifting av reisverk. nytt bad, kjøkken, ALT nytt inne :)

Og snart skal denne tapetn opp på en fondvegg på stua!

En dag skal vi bygge nytt igjen! Men først må vi gjøre ferdig det vi har, selge til en god pris, kjøpe tomt og spare penger. Så det blir ikke nytt riktig enda;)

jeg er med på konkuranse om å vinne vognpose :)




4 kommentarer:

  1. Du er jammen tøff som har byggeplanar-sjøl om det er på sikt-igjen☺☺ Men høyrest ut som ein god plan☺
    Lekker tapet-misunne deg å ta slike tøffe valg! Eg er so pysete og har det heilt kvitt her!☺

    Håpe du har det bra!☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Flotte hus, Cathrine :)
    Må bare spørre: hvor på Hitra bodde du? Er oppvokst der selv, så ble litt overrasket nå :p hehe

    SvarSlett
  3. Hei.

    Så koselig at du er med i konkurransen min! Bli gjerne med de andre konkurransene mine også! I slutten av uken kommer det enda en!
    Lykke til i trekningen :)

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  4. Hej på dig fina!
    vilka snygga vagnpåsar,
    ska du ha barn? :)

    Den sjärn lampan har jag köpt på loppis,
    och jag vet inte om den finns att
    köpa i någon butik.
    Kramar! Annaleena

    SvarSlett